Pages

Saturday, July 9, 2011

Kata2 Negatif dan Kata2 Positif

Setelah membaca info tentang pengaruh "Kata2 Negatif Terhadap Air", yg ditulis dlm buku "The Hidden Messages in Water " karya Masaru Emoto di m.s 31 buku tersebut disebutkan tentang ramainya org yg melakukan percubaan, sayapun tertarik utk melakukannya.

1. Masukkan nasi putih yg sdh dibiarkan semalaman kedlm 2 bekas dgn jumlah yg sama, kemudian ditutup rapat;
2. Labelkan dgn kata2;
3. Bekas A : "Kamu Pintar, Cerdas, Cantik, Baik, Rajin, Sabar, Aku Sayang Padamu, Aku Suka Denganmu,  Aku Ingin Selalu di sampingmu, I LOVE YOU, Terima Kasih;
4. Bekas B : "Bodoh, Sombong, Jahat, Malas, Pemarah, Aku Benci dgnmu, Aku Tak Nak dekat kamu";
5. Kedua2 bekas ini saya letakkan terpisah dari tempat yg selalu dilihat, saya pesan pada sesiapa yg melihat dan membaca label setiap kali melihat bekas2 tersebut;
6. Dan inilah yg terjadi pd nasi tersebut setelah seminggu kemudian:-



Nasi dlm botol yg dibacakan kata2 Negatif ternyata cepat berubah menjadi busuk dan berwarna hitam dgn bau yg tidak menyenangkan.
Sedangkan Nasi dlm botol yg di bacakan kata2 Positif masih berwarna putih kekuningan dan baunya harum seperti ragi.
Bayangkan apa yg akan terjadi dgn anak2 kita, pasangan hidup kita, rakan2 kerja kita, dan org2 disekeliling kita, bahkan binatang dan tumbuhan disekeliling kita pun akan merasakan efek yg ditimbulkan dari getaran2 yg berasal dari fikiran dan ucapan yg kita lemparkan setiap saat dan hari kpd mereka.
Maka sebaiknya selalulah sedar dan bijaksana dlm memillih kata2 yg akan keluar dari mulut kita, demikian juga kendalikanlah fikiran2 yg timbul dlm batin kita.

Semoga info ini bermanfaat utk kita semua.... Selamat mencuba.

5 comments:

ساريده سنين said...

~Info di atas adalah sumbangan dari sahabat fb saya...~

Unknown said...

nice sharing! kata-kata yang kita ucapkan tu memang merupakan doa. thats why kita takleh cakap bnda2 negatif kan.:D

ساريده سنين said...

~Ye betul tu ainaa..terutama percakapan ibu bapa kepada anak2nyer...

Anonymous said...

Nice Entry..Motivasi

* HeeBum and HaeBi * said...

nice entry.. mohon share :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...