Pages

Friday, July 1, 2011

~Matinya Seorang Superman~


Pd suatu hari...seorg mamat namanya Polan (bukan nama sebenar) bercadg nak pegi beli rokok...oleh kerana transport dia cumer motor jer...dia pun pergila naik motor jer.  Tapi mamat nie ade satu hobi...dia nie suka benor bawak motor lelaju.  Walaupn jarak kedai tu 100 meter jer dari umah dia.

 Maka di Polan nie pon memulakan la pejalanan utk ke kedai.  Seblm kuar dr umah, mak dia pesan “Polan, bawak motor bebaik, mak rasa tak sedap hati jer la...” Polan pon jawab, “ala mak nie...Polan kan superman, takkan ada  apa2 nyer...lagipon Polan cuma nak gi kedai sebelah tu jer...kan nyer jauh sgt pon...” mak dia pon menjawab. “suka hati ko lah Polan...”

Kunci motor pn di pulas...vrommmm (bunyi motor polan) dgn gaya superman nyer polan bergerak dr umah...tiba2 sampai di suatu selekoh, seekor monyet yg entah dari mana muncul nyer menyergah polan...apa lagi terperanjat beruk la si polan...maka dia hilang kawalan ke atas motor nyer dan menyebbkan dia terlanggar tiang lampu berdekatan...maka polan pon jatuh terpelanting...dan tidak sedarkan diri...

Secara kebetulan seorg pakcik (boleh jadi pangkat atuk la) lalu dijalan tersbt...pakcik tu sungguh terkejut...kerana melihat seekor monyet sdg cuba mencuri helmet si Polan...lalu pakcik tu menghalau monyet tu...ttpi helmet itu tidak dpt diselamatkan...kerana telah dibawa lari oleh monyet lalu pakcik tu pn pegi kpd Polan dan memeriksa jantung dan nadi di Polan...uihhh nampaknyer hidup lagi budak nie...” tapi alangkah terkejutnyer pakcik itu apabila mendpti kepala Polan sudah terpusing 180 darjah dan tanpa bertanya dan berfikir apa2 pakcik tu pon terus membetulkan semula kepala Polan dgn menghentap balik ke 180 darjah...tetiba pakcik itu mendapati Polan tidak bernafas lagi...rupa2 nyer...korang nak tahu ? Polan memakai jeket kulitnya terbalik...so mmg la kepala dia cam pusing ke belakang...maka dgn tidak bersalahnya Polan mati di tangan pakcik tersebut..

Moral citer nie jgn pakai jaket terbalik...itu jer....Habis dah...

4 comments:

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..

Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan .. tengok jgn x tengok.. sila klik disini dan klik disini. Juga tutor 4 the latest read more klik disini.
Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

"SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
DISINI

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

Blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis dan memberi info.. Semoga sejahtera dan sentiasa diberi keberkatan olehNya.. wassalam.

Saridah said...

~Wsalam saudara Bujang Senang...tkasih sudi singgah disini...(^_^).

Semoga sejahtera setiap yg singgah di blog usang ini...dan utk makluman juga akhirnyer saya terpanggil utk mengujudkan blog pada 19/6/2011.

Wassalam.

cik bulan said...

haha..unexpected btol pnamat dye..tehee~

Mejuez said...

kesian kesian kesian.. kah kah kah..

jahat tul pakcik tuh.. dah hidup di bunuh nya.. ahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...