Pages

Monday, March 7, 2016

Ini Cerita Saya...

Ini cerita saya berhenti kerja (bersara pilihan sendiri) dan berhijrah...
Saya tertarik dgn apa yg dikongsi seorg rakan pejabat semasa saya bekerja dulu, yg juga bekas jurutera yg kini bekerja sendiri menolong ibunya mengusahakan tanaman pkok bunga dan sayuran... kata beliau, "hidup saya kini ~best~ dan mesra walaupun duit tak byk mcm waktu makan gaji..."
Mcm itu lah juga saya sekeluarga, tambahan pula skrg sudah berhijrah ke kampung halaman...saya tidak mewah harta...cuma saya menerima harta berupa tanah 2 ekar peninggalan dari arwah mak bapak saya...
Pelaburan saya, sewaktu bekerja sebelum ini dan berhenti kerja (bersara pilihan sendiri) dan mendapat wang ganjaran dari kerajaan...Kami bina sebuah rumah kecil dikelilingi kebun kelapa dan pisang, tak kisah lah kecil pun, yg penting tak perlu bayar hutang... "biar tak bergaya, asal tak pening kepala"
Tapi kami okey sebab mmg kami dari keluarga kampung pun...
Kad kredit, memang dah berhenti guna...dpt duit pencen setiap bulan sya himpun...pergi berjalan makan angin...tak ada duit duduk diam-diam...mcm tu lah saya...
Kereta, hanya pakai toyota...hidup biasa-biasa sahaja, tiada apa yg luar biasa dan boleh dibangga...
Cumanya hidup sekarang ~best~ ada lebih masa dan mesra...
"biar tak bergaya, asal tak pening kepala..."
...best pula tagline ni...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...