Pages

Friday, August 3, 2012

Ramadhanku kali ini..

Aku berhijrah ke kampung halaman..entah mengapa, hati ini menjadi sayu..apabila mengenangkan kenangan saat berpuasa bersama2 keluarga sewaktu kecil dahulu..kini walaupun sudah berkeluarga..ada anak2..tetapi kenangan itu tetap datang..teringat arwah emak dan bapak..bila datangnya bulan Rejab..cepatnya masa berlalu..kemudian Sya'aban dan Ramadhan..satu masa dan ketika kenangan itu tidak mungkin hilang dari ingatan..

Ramadhanku kali ini memberi seribu kenangan yang tidak dapat aku lupakan..terawihku pada malam pertama aku telah pergi ke surau..selesai solat terawih..betul2 teringatkan arwah emak dan bapak..hati menjadi sayu..melihat sahabat2 arwah..lebih2 lagi sahabat2 arwah emak yg masih ada..menggamit kenangan..tiba2 bergenang airmata ini..Ya Allah..hanya Tuhan aje yang tahu..menjadikan aku begitu hampir denganMu..Allahu Akbar!

Kesedihan terasa dihati...rindunya pada yang telah pergi..AlFatihah buat emak dan bapak tercinta..pertemukan kami diSyurgaMu yang abadi..


3 comments:

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Moga Allah mengampunkan segala dosa mereka dan menempatkan mereka di kalangan orang-orang yang berbahagia di sisi~Nya...aamiin

Melaka British Classic Bike said...

Syukran... somoga mendapat ketenangan selepas pulang ke kampung halaman

nurmisnan said...

Salam ramadan sis da sekeluarga
insyaAllah.. mudah2an semuanya baik2 belaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...