Pages

Tuesday, September 13, 2011

Menjadi suri rumah yg berpengetahuan

~Membaca adalah satu anugerah dan byk faedahnya.  Byk sumber bacaan yg mudah kita perolehi, hanya terpulang kpd kita menentukan bahan mana sesuai dan baik dipilih.  Sebagai wanita yg sekali gus isteri dan ibu, kita perlu bijak menentukan bhn bacaan berguna.

Mungkin ada suri rumah menyatakan "kerja rumah byk, mana ada masa nk sentuh buku, lainlah wanita bekerja".  Bagi yg pernah bekerja, di pejabat pun kdg2 tiada masa nak sentuh buku.

Tidak dinafikan kerja2 rumah sehari2 kerap mengisi waktu yg ada, sehingga mengurus diri sendiripun ada kala diabaikan.  Namun jika bijak mengatur masa, pasti ada ruang yg boleh anda isi dgn membaca.  W/pun sekadar setengah jam atau sejam sahaja sehari pasti memberi manfaat yg bkn sedikit.

Sudah tiba masanya kita wanita mengisi diri dgn ilmu pengetahuan yg luas.  Jgn hanya menghadkan kegiatan seharian dgn kerja2 rumah semata2.  Bkn bermakna kita tdk menghargai / ingin mengabaikan t/jawab kpd suami dan anak2, tetapi jika kita pandai mengatur waktu dan membahagikan tugas, kita dpt menjadi suri rumah dan wanita yg lebih berjaya...~

4 comments:

aiman fanboy k-pop said...

yup..setuju sgat2 dengan apa yg diperkatakan..^^
student cam saya pon malas nk pgg buku..heehee..^^

Nur Misnan said...

suri rumah seharusnya lebihkan ilmu
kerana dgn ilmu itu kita blh mendidik dan membimbing
keluarga kita kearah lebih sihat dan terbaik...

Saridah said...

~aiman fanboy k-pop~
tq..student sememangnya tk boleh malas2..

Saridah said...

~Nur Misnan~
betul tu..kita mesti ada rasa tjwb membimbing keluarga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...